Dieta VEGAN

22 noiembrie 2011, 07:17, Comentarii (0) Recomanda
Dieta VEGAN

Acest program a fost denumit adesea”strict vegetarian”. Desemneaza un model alimentar bazat pe fructe, legume, seminte, nuci, grasimi vegetale, excluzand astfel grasimile animale, carnea, lactatele si ouale.

 

Principiile dietei

Termenul de ”vegan” a fost inventat de Donald Watson, in 1944. Iar in 1962 The Oxford Illustrated Dictionary (Dictionarul Oxford Ilustrat) il include.

Cu toate acestea, existau persoane care intelegeau prin dieta sa consume lactate si oua. Iata de ce, in anul 1944, la Londra, Donald Watson, Elsie Shrigley si alte persoane s-au adunat pentru a forma un grup exclusiv persoanelor care au o alimentatie vegetariana, care nu consuma lactate si oua.

In prezent exista 3 tipuri de alimentatie vegetariana: lacto-ovo-vegetariana (in care se permite consumul de oua si lactate, restul principiilor ramanand intacte), vegetariana (nu permite consumul de carne, peste, lactate, grasimi si oua) si lacto-vegetariana (in care se permite consumul de lactate, restul regulilor raman intacte).

Veganismul desemneaza nu numai un model alimentar bazat pe fructe, legume, grasimi vegetale, lactate din soia si uleiuri vegetale, ci si o filosofie de viata. Majoritatea persoanelor care imbratiseaza acest model alimentar, ocrotesc mediul inconjurator, animalele si nu ar putea consuma nicicand mancaruri pe baza de carne. Iata de ce, nu oricine poate adopta un astfel de program, caci prezinta multe restrictii.

Restrictii pentru..

Femeile insarcinate, copiii, nou-nascutii si adolescentii nu au voie sa adopte un astfel de program. De ce? Pentru ca modelul alimentar necesita multa documentare, planificarea meselor din timp, astfel incat vitaminele B12, calciu si D sa nu lipseasca. De asemenea, este nevoie de pasiune, ambitie pentru modelul vegan si capacitate de desprindere de vechile obiceiuri alimentare.

Pentru echilibrarea balantei de nutrienti, trebuie luate suplimente de vitamina B12, calciu, D, fier, zinc. De asemenea, o sursa buna de vitamine si minerale este drojdia de bere. Aceasta este recomandata si persoanelor anemice, care sufera de carente de vitamine si minerale. In plus, trebuie consumate suficiente proteine vegetale, acestea reprezinta caramizile unui organism puternic.

De aceea, soia, nautul, fasolea, semintele, nucile, migdalele, alunele sunt surse bune de proteine vegetale.

Drastica, dar izvoratoare de un nou stil de viata

Mai trebuie precizat ca nicio sursa de grasime animala nu este agreata, nici macar gelatina, nici mierea, nici mancarurile care sunt servite cu tacamuri ce pastreaza resturi de grasimi animale. Dieta este una drastica, implica multa motivare, pasiune pentru un astfel de trai, dorinta de ocrotire a mediului, a necuvantatoarelor, iata de ce nu oricine poate deveni peste noapte vegetarian.

Totusi, daca poti face acest pas fara regrete, intreaba medicul daca iti da voie.

 

 

 

Am mai scris despre:
sanatate, lactate, cura, dieta vegan, Vegan, restrictii, migdale, femei insarcinate, medic
Comentarii Adauga un comentariu
Nu exista comentarii.
Trebuie sa fii logat pentru a putea comenta